Czym jest „długi ogon” (long tail) w aspekcie pozycjonowania ? Otórz jest sposobem na łatwe ściągnięcie dużej ilości ruchu na naszą stronę dość niskim kosztem. Jak to prosto zrobić ?

Tak zwany „długi ogon” to pojęcie wywodzące się z ekonomii, zostało jednak dobrze aneksowane do potrzeb SEO. Pozycjonowanie strony na długi ogon może nam przynieść większy ruch na stronie niż pozycjonowanie na kilka fraz głównych, najczęściej bardzo konkurencyjnych. Długi ogon polega na wytypowaniu jak największej ilości fraz niszowych ale powiązanych z tematyką naszej strony i pozycjonowaniu jej pod te frazy. Jeżeli będą to frazy bardzo niszowe to już samo ich umieszczenie w treści strony może spowodować występowanie ich wysoko w wynikach wyszukiwania. Trzeba tylko znaleźć dobry sposób na umieszczenie jak największej ilości tego typu fraz w tekstach na stronie. W tym celu możemy poprosić o pomoc osobę która będzie potrafiła tworzyć tematycznie powiązane i sensowne teksty z uwzględnieniem aspektów SEO – tzw  SEO copywriting. Przy niszowych frazach już samo umieszczenie jak największej ilości fraz na stronie może przynieść duży ruch którego wcześniej nie mieliśmy. Aby dodatkowo spotęgować efekt long tail możemy delikatnie podlinkować strony na których występują te frazy linkami z ich anchorem. Możemy do tego celu użyć np systemu wymiany linków. Mądrze ułożona treść przesycona różnymi frazami kluczowymi, może nam łatwo i niskim nakładem środków przyprowadzić do strony ruch większy, niż przynoszą frazy główne, na które strona jest pozycjonowana. Poniżej wykres obrazujący zasadę działania długiego ogona w pozycjonowaniu.

long tail

long tail