Sprawa niby oczywista bo linkowanie to podstawa SEO. Zebrałem więc kilka podstawowych informacji o tym jak (nie)linkować (pod)stron. Sprawdź czy stosujesz się do tych rad.

Najlepiej linkować z anchorami w postaci fraz które chcemy pozycjonować wskazującymi na pozycjonowane strony. SEO Blog będzie przykładem dobrego podlinkowania. Oczywiście nie zawsze uda nam się zdobyć taki anchor jaki najbardziej nam odpowiada wtedy zadowalamy się np nazwą własną czy firmy. Co istotne linkujemy nie tylko stronę główną ale także podstrony serwisu. Linkowanie danej (pod)strony ograniczamy maksymalnie do 2-3 fraz a to i tak sporo. Najlepiej jedną podstronę linkować i pozycjonować na jedną frazę. Jasne można i na więcej, jednak wtedy siła linków płynących do danej podstrony rozkłada się odpowiednio na frazy. Najlepszym rozwiązaniem jest więc tworzenie podstron z wartościową treścią w których tytule wstawimy jedną pozycjonowaną frazę i właśnie na tą frazę do tej strony będziemy linkować. Istotną kwestią jest linkowanie z różnymi anchorami, jeśli do strony będą prowadzić linki w 100% o takim samym anchorze to nie będzie to dobrze wyglądać dla Google… Dobrze jeśli linki są otoczone tekstem i to najlepiej powiązanym tematycznie ze stroną do jakiej link wskazuje. Wartościowe linki to linki na wartościowych stronach bez atrybutu nofollow. Najlepszy link to taki który znajduje się w strukturze kodu strony możliwie wysoko a strona na której się znajduje sama jest stroną wartościową i dobrze podlinkowaną.

Jak nie linkować ? Po pierwsze unikać schematów. Czyli z różnych stron linkujmy w różny sposób, jednocześnie różnicując rodzaj zaplecza. Z jednej strony nie linkujemy do innej podstrony z różnymi anchorami. Czyli na jednej stronie linkującej powinien znajdować się maksymalnie jeden link do innej strony. Odpuszczamy sobie farmy linków. Jeśli otrzymamy linka 693 spośród 980 znajdujących się na jednej podstronie to właściwie niewiele nam taki pomoże. Niby link to link. Lepiej jednak skupić się na pozyskaniu linków wartościowych.

Jak jeszcze (nie)linkować ?